NYHEDER

MFS Eliten kommer med bål og brand

 
MFS Eliten kommer med bål og brand

De maskerede MFS Eliten er efter lange strider med disstracks til blandt andre L.O.C. og U$O klar til alle ramme de beskidte gadehjørner med deres reelle debutalbum 'Bandaniseret' den 8. oktober. MFS står ikke kun fast på musikken, det er også et broderskab imellem medlemmerne med et stærkt sammenhold. Ikke overraskende er det at Streetmass - der tidligere at klinget sammen med gruppen medvirker, men mere bemærkelsesværdigt er det at Troo.L.S. bidrager på beatsiden, udover Large Money. Det er tungt. Det er ondt. Det er MFS' første træk.

Trackliste:

1. Intro
2. Det Går Stærkt
3. Bandaniseret
4. Det Sådan Vi Gør
5. Hvor Langt Vil Du Gå
6. Fuck Politiet
7. Sker Der
8. Toppen Af Verden feat. Streetmass
9. Interviewet
10. Kom Fra Ingenting
11. Rul Med Os
12. Elsker Dig Sommer feat. Lizzie
13. På Plads



:


Gør redaktionen opmærksom hvis du finder noget forkert ved denne artikel

Kommentarer (83)

...
0
troo.l.s!?!?!
Es-æ 25-09-2009 kl 19:55
...
0
Hillemænd, jeg glæder mig en smule til den udgivelse.

Jeg er ret vild med beatet på "Det Går Stærkt".
Jens Heinrich 26-09-2009 kl 01:56
...
0
Hvad laver Troo.L.S ?
- MFS har jo disset hans kollegaer ?
Kimbo 26-09-2009 kl 12:56
...
0
Jeg tillader mig at citere Mr. Hefty: "der er alt for mange pushere der vil være rappere"


Breaking news:
Vinderen af DK's værste-rap-ever er hermed fundet, alle andre kandidater har trukket sig pga mistanke om doping i den omtalte kategori.
"Der er helt tydelige tegn på doping, snyd & bedrag. Ingen i historien har ligget så langt under de andre deltagere" udtaler en tydeligt skuffet Bulldog, som var favorit til at løbe af med titlen. Pålidelige kilder, med dybe rødder i hip hop kulturen, ligger ikke skjul på at et så ringe niveau kun kan opnås ved indtagelse af div. hjernedøds fremkaldende medikamenter. "Et klar tegn på, hvad vi kan vente os i fremtiden" mener andre.

MFS-eliten mener selv at de har rent mel i næsen. "Vi har ikke snydt" lyder det fra gruppen, da vores udsendte rapporter konfronterer dem med rygterne. "Nej nej, vi er har ik' gjort noget ulovligt for at vinde denne titel. Så'n er vi bar', forstår du?" lyder det fra gruppens talsmand.

- kilde: www.no_bullshit.dk/hiphopawards/dk's-vaerste-rap-ever


Fuck hvor er det dårlig, den plade må da være selvfinansieret..?! Der er vel forhåbentlig ikke nogen selskaber der har smidt penge efter dem...

Anyways, jeg ser frem til at læse anmeldelserne af det album...
PerESCapist 27-09-2009 kl 02:33
...
0
Hvis ikk de os har betalt anmelderen. GIV OS NU DEN F****** COFFEE SHOP
PoppeKaj 27-09-2009 kl 12:43
...
0
Perescapist du er brændt helt af!! Fedt nummer "det går stærkt" glæder mig til resten af albummet..
bullet 27-09-2009 kl 15:25
...
0
eller os er det ALT FOR MANGE danske rapper der vil være gangster LOL Dansk rap stinker og er en flok alkoholiker/cokevrag som udgir sig for noget de aldrig kommer til at opnå
tror MFS er kommer for at blive

er det måske bedere at have tungen helt oppe i røven af sit pladeselvskab så de bestemmer hvad fan man skal lave for noget musik
tror ikke MFS skifter stil som visse andre danske såkaldte rapper gør
Glæder mig til at høre mere fra bandaniseret pladen
Snuff 27-09-2009 kl 21:08
...
0
Uanset om de er mere gangster end den gennemsnitlige danske rapper eller ej, trænger de virkelig til at træne deres skills... Jeg vil hellere høre på nogen der udgiver sig for at være noget de (måske) ikke er, men til gengæld leverer varen 100%, end jeg vil høre på MFSs dårlige tekster tilsat et flow jeg kan høre i en hver dansk 5. klasse..!

Jeg vil da til enhver tid, håbe at MFS skifter stil (=læs: udvikler sig (som andre såkaldte rappere)), det kan jo kun gå fremad...
PerESCapist 28-09-2009 kl 01:42
...
0
Jeg må erklære mig enig med PerESCapist. Nu har jeg hørt "det går stærkt", og jeg er slet ikke imponeret af deres skills. Den første rapper på sangen har virkelig et dårligt flow. Rapper nummer to har en så "særpræget" stemme, at det den slet ikke er til at abstraherer fra. Rapper nummer 3 ser jeg dog talent i. Han har et fint flow, tror han ville gøre det alene.
Dog synes jeg er beatet er ret fedt..
Jacob W. 28-09-2009 kl 08:27
...
0
en ting er at troo.l.s er med inde omkring pladen, han er forretningsmand det okay. En anden ting er at troo.l.s åbenbart er en ekstrem dårlig forretningsmand og på ingen måde har respekt for sit eget ry eller omdømme.

Gennem tiderne har vi lagt ører til meget lort, og jeg som den optimist jeg nu er, troede at bulldog's flop var bevis for at Dansk gangstar rap, bare ikke holder.

Syntes det er forfærdeligt at efter Niarn kom frem og spillede lidt hård fin i kanten så har diverse coke-sniffende, virkelighedsfjerne crakbumser forsøgt at lave "gangstar rap".

OG NØJ HVOR HAR DE ALLE VÆRET DÅRLIGE !!!!!

FUCK MFS ELITEN, ER MERE FLOV OVER DEM END JEG ER OVER PIA K PT !!!!
Morten H 28-09-2009 kl 09:43
...
0
HEHE gangster rap, NOT, "Det Går Stærkt" total dårlig track... fuck hvor er de bare elendig til at rap... dårligt flow og meningsløse tekster med dårlig stemmeføring over et nederen beat.

sådan en flok bumser. :)
hvordan kan man diss LOC og U$O nå man selv er så ring...
det gør mig sgu til en stor hater.

fuck MFS eliten
Lasse Brodersen 28-09-2009 kl 12:41
...
0
M.O.B !!
kjeer 28-09-2009 kl 16:13
...
TomFresh
hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tro det var en joke..
TomFresh 28-09-2009 kl 18:31
...
0
Sådan drenge.!
Lars. 29-09-2009 kl 09:49
...
0
Men det fede er jo, at selvom i sidder herinde og bitcher, ville i alle skide i bukserne og slikke dem i røven hvis i mødte dem på gaden.
..., 29-09-2009 kl 12:13
...
0
Til .... .Ha ha ha hvad fanden har det at gøre med sagen, spade. Hvor hvidt om folk løber når de møder dem, det har sgu da intet at gøre, med hvad folk synes om deres musik. DET ER DER JO INTET FEDT I, du er sgu en gennemsyret idiot at skrive sådan en gang pis. Gå hjem og leg med din afføring tumpe.
Som om folk sidder og tænker. Åhhh nej jeg må heller lade vær med at skrive min mening om deres musik, for vis jeg nu en dag mødte dem, og fik lyst til at sige, det var altså mig der skrev deres musik var lort, så vil de tæve mig. Jeg tror sgu sådan set de er pisse ligeglade med hvad folk skriver, og det er sgu da også mening at folk skal komme med deres meninger HERINDE.
Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, hvordan man kan være sådan en spade, at skrive sådan en gang pis.
bums 29-09-2009 kl 13:36
...
0
Til "..." Det er sgu da kun fordi de har en gun, haha

www.rotten.com
Alan drud 29-09-2009 kl 13:49
...
0
Til alle jer der disser MFS:
Få jer dog et fucking liv, de er kommet for at blive. og de laver bedre rap end nogen andre danske rappere nogensinde har gjort! De rapper om ting der sker ude i den virkelige verden, der hvor folk forstår at lave penge. ikke ligesom alle jer haters der kun disser fordi i er misundelige over det ikke er jer der laver millioner, men sidder derhjemme og sutter på en dansk pilsner.
BEVAR & FORSVAR MFS & STADEN!, bitches
Starzen 29-09-2009 kl 16:57
...
0
Ja man får jer et liv i kan nok høre, at de rapper bedre end både Clemmens, Street Mass, Suspekt, og alle andre rapper i dansk rap. Det kan i da også høre, kan i ikke?
hvad sker der for jer man.... Og ja i er sgu da sure, fordi i ikke laver millioner, fordi det er der jo masere af folk inde for dansk rap, der gør he he.. LOL LOL LOL LOL LOL LOL....
Synes sgu nummeret er fedt nok, men nr 3 rapper, er helt sikkert min yndlings. Hold gang i det drenge, glæder mig til at høre jeres cd igennem..
bums 29-09-2009 kl 22:43
...
0
Den bedste rapper er da uden tvivl L:ron Harald, han har speaked da trueth i mange år, men MFS er da heller ikk værst, det er jo totalt fedt at de blev "ramt i natten" og fik Lizzie med på et track, det trækker jo gevaldigt pladen op, at der i det mindste er en kælling at se på
Ulvenkommer 29-09-2009 kl 22:52
...
0
Til... Ulvenkommer. Ja jeg må bukke mig i støvet der, L-ron løber nok af med den, han tjener nok også mange milioner istedet for at suge på en grøn katoffel pilsner. Ja en kælling kan altid sætte lidt ild i gaden, dertt glæder jeg mit til at høre.
Yaw yaw bevar ungeren og L-ron
bums 29-09-2009 kl 23:14
...
0
Luk nu røven en plade bliver sgu da ikke federe eller mere true fordi man hænger på staden og sælge lidt.
Det handler om musikken det er jo det de sælger i dette tilfælde, at det så er patetisk wanna bee gangster rap gør det jo mere komisk.
Grinede første gang af dem da jeg så en video hvor de ligger og roder på en motor cykel på tyske plader
er det gangster eller en fattigrøv..

Når det gælder om at være hård i filten er dansk rap til grin street mas woooow staright out of sovs&Kartofler i Holbæk .Johnson lyver jo stort set om alt hvad han rapper. Ataf lever i en drømme verden....
Dj trezh 29-09-2009 kl 23:20
...
0
Word....
bums 29-09-2009 kl 23:28
...
0
Ja L:ron tjener jo så meget at han kan køre Kadett, det kan andre vist ikke prale af

Håber du forstod ironien i mit indlæg ;)
Ulvenkommer 29-09-2009 kl 23:30
...
0
Ha ha ha ja slf, håber da også du forstod min, men hensyn til det meste af det jeg har skrevet ha ha..
Milloner i dansk rap ha ha... Folk kan da kun se det som en kæmpe joke
bums 30-09-2009 kl 00:38
...
0
præcis, der er da ingen danske rappere der tjener millioner.. MFS rapper for hyggens skyld, og så alle kan høre hvordan verden virkelig hænger sammen..
Starzen 30-09-2009 kl 13:54
...
Demant
Måske er det "The truth" de spytter. Måske er det ægte, og fede tekster og beat .. Men rappe, det kan de sgu ikke
Demant 30-09-2009 kl 16:37
...
0
Jayzuz...Havde det været en TV-udsendelse ville jeg kalde det en "teknisk fejl", men i tilfældet af at det er ment seriøst, må det bare gå ind under "teknisk forladt".

Det er fandme elendigt...sagt på pænt dansk. Hverken den påDRAGEDE gangsta-attitude, eller eller de spyttede "rim" gør dette det mindste interessant...
CazeV 30-09-2009 kl 21:19
...
0
Glæder mig meget til albummet kommer, synes at Det Går Stærkt er alt for fed. De rapper vildt fedt, den eneste der halter lidt er Wood, men tror det kommer an på hvilke beats han er på. Han er f.eks rimlig fed i Det Går stærkt, dog knap så god i sangen "1407".

Props og thumbs up til MFS!
Mart 01-10-2009 kl 08:38
...
0
Hvis man slanger ryger for millioner over disken, hvorfor fanden skaber man så opmærksomhed om sig selv ved at spamme nettet og nu også cd butikker med musik, hvor man fortæller om sine kriminelle ekspader ? det gir jo absolut ingen mening at skabe opmærksomhed om sin person på den måde .. de venner og bekendte jeg har som lever af kriminalitet (ikke at det er vildt mange, men der er da nogen stykker), forsøger da at holde så lav profil som overhovedet muligt og snakker bestemt ikke om deres forretninger. . .
At MFS drengene så også har betydelige mangler rent teknisk er en helt anden sag. Men hva fanden, der bliver sku udgivet så meget semi-genemarbejdet hiphop disse tider at det ikke bringer mit pis i kog. . .
JZilmer 01-10-2009 kl 14:42
...
0
Jeg synes det er for genialt! Sindsyge produktioner og 2 af 3 gør det bedre end gennemsnittet både lyrisk og flowmæssigt. At wood halter lidt på beatet kan jeg ikk hade på.. De ting han siger er mere end fri fantasi og det er det fucking vigtigste! MFS er gadens stemme så fuck da haters der sidder og piller sig selv i navlen og hiver sig i pikken over uso's nyeste twista-bite!

JZilmer: nu er dine "crooked" venner nok heller ikk helt så gangsta men nok nærmere smalltime landsby-pushere der ikk vil ha den lokale landbetjent på besøg til en kop kaffe mens de sparker lidt til dæk på en 4x4..

caze: hvis du ikke kan høre hvor de "rimer" henne skulle du måske finde noget andet end hip hop at lytte til.. A (dvs rapper nr 2 til spaderne) river lortet i stykker uanset hvad du eller andre siger.. Havde du rent faktisk lyttet til tracket ville du sikkert også fatte at alle 3 har mere indhold i sine tekster end 3 "bawlers" i en fængselsgård på et stjålet beat..
HaderHader 05-10-2009 kl 01:19
...
0
Jeg forstår simpelthen ikke alt den tilsvining der foregår herinde. Hvergang folk tilkendegiver deres mening, hvor den ikke er postiv, er det samme respons hver gang: "Fuck dig retardo, de tjener mange penge og er vold gode. Fuck dig hater.". Musiksmag er vel en subjektivt. Bare fordi de tjener mange penge(ingen beviser der understøtter dette) og mulighvis lever the crooked life, gør det jo ikke musikken god.

Efter min mening halter stemmestyringen på 2/3 af gruppen, men det gør jo ikke mig til en hater.
Gas nu lidt ned.
Jacob W 05-10-2009 kl 10:40
...
0
For første gang får vi lidt indsigt i gadens virkelighed. MFS tager bladet fra munden og med "Bandaniseret" bliver vi vidner til et stykke historie, der bliver skrevet NU i de københavnske gader, på Fristaden og i det ghettoiserede Danmark. Det er socialrealisme anno 2009 leveret på en måde, der gør, at det kan få indflydelse på måden vi forstår verden omkring os - på godt og ondt.

MFS handler ikke kun om musikken. Det er et broderskab. Et broderskab, hvor sammenhold og fællesskab er det stærkeste våben i kampen for overlevelse. Men MFS har brug for at fortælle deres side af den betændte historie i en tid, hvor konflikterne i vores land, bliver beskrevet unuanceret og uden indblik. Og de har et budskab, som skal ud til befolkningen. Det handler om de valg du tager i livet og de konsekvenser, der følger. Et liv hvor man selv laver reglerne, kan virke fantastisk, men de færreste kender medaljens grumme bagside. Det handler om at fortælle, hvad det egentligt indebærer at være midt i det hele, når lortet med sikkerhed ramler.Enhver revolution har brug for en stemme - eller tre.

Hype, A og Wood har været en del af broderskabet siden BARNS BEN.
De har erfaringen, der skal til for at levere de tekster, som ingen andre har mod og viden til at fremføre, og kan, som nogle af de eneste, fortælle om den verden, medierne ikke tør røre og, som politikerne prøver at bekæmpe med paniske og ugennemtænkte træk.

"Bandaniseret" repræsenterer folkene på gaden. Dem som har stået midt i konflikterne, og som aldrig bliver hørt, når løsningerne skal findes. Denne gang skal budskabet leveres nede fra og op og derfor har MFS valgt at åbne op for en musikalsk dagbog fra den københavnske underverden. Lyrikken på "Bandaniseret" er lig med virkeligheden, og denne her virkelighed er ikke hørt på skive før.

"Bandaniseret" - 13 numre fra gadens virkelighed udkommer TORSDAG !

Enjoy...
CopyPaste 05-10-2009 kl 12:01
...
0
jeg syntes det er fed musik :)

alle har lov at have deres meninger, men tror vi kommer til at høre en hel del til mfs fremover :)

God stil Mfs Bliv ved med det.

Ps. Overdrevet fede beat ;)
Rasmus. svendborg 06-10-2009 kl 09:18
...
0
Jah .. Så fik jeg hørt pladen !

Må ærligt indrømme, at producer siden intet fejler. De slår helt klart 2/3 dele af den danske rap scene. Men når vi snakker rap, så er "A" min favorit. jeg er ikke særlig begejstret for resten.

MFS brokker sig over de rappere, som bare fyrer pis af. Eller de som rapper om hvor "farlige" og kriminelle de er. Alligevel kører MFS rundt i store biler/MC på deres videoer, Og viser, at de er virkelig farlige - MEN JEG HAR SGU ALDRIG HØRT OM DEM !

Men helt ærligt - har de ikke ret ? Er vi ikke trætte af det mainstream pis ? JO DA !

Det eneste der er fedt ved MFS er deres budskab om alt det fake pis. Og at de rent faktisk laver rap. Minusset er tvivlen på, at der er hold i deres lyrik.

// The Dude

The Dude 06-10-2009 kl 19:41
...
0
Har lige hørt pladen færdig og kan kun sige at det er dopeness..
"Fucc Politiet" blir et klart hit når vejret blir bedre undenfor (watch out pearlie boys).

Men det klart fedeste nummer i mine øjne er "På Plads", som er en OND sviner til ikke bare
Pimp-A-Lot Crew, men også F.I.P. + nogle andre. SYGT nice nummer !!
Christiania har en stemme og den lyder navnet "MFS Eliten" og den forsvinder ALDRIG.
Alle som bakker op omkring Staden, burde også bakke MFS op, de kæmper for stedet !!

Mucho respect til MFS drengene og et hurtigt shoutout: KOM SNART TIL AARHUS IGEN !!! *Fuck Pimp-A-Lot*
Synderen 10-10-2009 kl 11:16
...
0
Hvor kan man høre en smuglytter og hvem disser de på pladen?
Truntizzle 10-10-2009 kl 11:58
...
0
@ Truntizzle, den her sang kan måske hjælpe dig lidt på vej:
http://www.youtube.com/watch?v=wnKg6H3SU8w
Synderen 10-10-2009 kl 22:07
...
0
Hooold nu kæft man.. og hop så ned af MFS's pik. De rapper jo VIRKELIG ringe. Der er én af de 3 makkere der egentlig har talent, men de to andre er da ca. så ringe som man kan blive. En sagde at de da rimede osv., det er da også rigtigt, men kvaliteten af de rim er jo skolegårds-niveau.

Der skal da også være lidt ros, og det må klart gå til produktionen, som på de numre jeg har hørt, bestemt ikke fejler noget. Og respekt til deres mod og forsøg på at forny rappen lidt, men PLEASE gå nu hjem til staden og øv jer på flow og stemmeføring.
Runde 11-10-2009 kl 21:40
...
0
Runde, syns du ska ta´ at hoppe af LOC´s pik og ta´ Suspekt´s nosser ud af munden før du taler... Ka ikk se hvorfor du ska hate på dem??
De udlever alt det som andre rappere kun snakker om på plader.

Eller det kan jo også være du tilhører Autotune befolkningen som drikker somersby og hører kanye west..
Synderen 14-10-2009 kl 19:59
...
0
Hold ud !;)
hør her alle der disser MFS uden ordenlige akumenter burde holde det for dem selv, MFS har deres egen stil, respekter det eller lad vær at hør deres musik, alle skal ha lov til at være i gamet og der vil altid være haters. Producere selv musik, og får forskellige menninger fra folk, bl.a dårlig lyd, som jeg godt ved og arbejder på.. nogen siger folk har dårligt flow, mens andre gir den op, thats the "Game" MFS her deres syn på tingene og deres egen stil .. det bar min mening. så keeeeep goin sjollers !
Frederik Aakerlund aka. F-Trax 22-10-2009 kl 10:56
...
0
Bandaniseret er sgu da en fed plade! Det holder da. Måske den ene af dem, ved ikke lige hvad han hedder, trænger til at træne sit flow en del, men det er det mindste. Ægte tekster, fede beats og en spydig tone :-)
Detholder 26-10-2009 kl 11:42
...
0
har ikke hørt hele pladen, så vil kun forholde mig til det jeg har hørt fra dem..
flow: er generelt utroligt ringe, faktisk bliver man overrasket over hvor utight de ligger(ja, hype ligger af og til ok)
stemmeføring:original, ja. trættende, ja. wood og hype virker en anelse forceret og det er virkelig svært at overleve mere end 1 nr med a's steme.
lyrik: fuld af attitude, vold og blær hvilket generelt ikke er min kop the. Dog synes jeg faktisk wood har nogle rigtig stærke linjer, der både overrasker og vokser på en. teknisk er der virkeligt plads til forbedringer, teknikken er haltende. lidt snævert tekstunivers.
Produktion: banging, lidt midtersøgende i forhold til lyrik og attitude, men er nok også en passende indpakning. generelt rimelig godt niveau.
generelt: produktion og original gadementalitet er plus. stemme ,flow, tekstunivers aka det der gør en god mc mangler..
pelle fra fightnight 26-10-2009 kl 14:04
...
0
Jeg er 80% nede med MFS. De sidste 20% er fjernet fordi jeg synes de har en retarderet livsstil og det at man vil markedsføre sig igennem crime og blodpenge er for taber agtigt. Og nej det ville jeg ikke sige til deres ansigt ;). Nu er det sagt bag en skærm.

Hvad er så det fede ved MFS? Wood og Hype er jo helt klart ikke de mest talentfulde rappers i forhold til flow og lyrik. Det kan de fleste vel blive enige om inklusive dem selv, men de er røv sultne og gir en f*** for æstetik. This is some real shit! Personligt er jeg nede med A, men hans alternative stemmeføring er vel en smagssag for de fleste. Produktionerne er kvalivare og vokalen er rå og kantet. Det hænger meget godt overens med at de er nogle hårde drenge fra gaden.

Fyr den af.

Lige et par spørgsmål:

1. Har der været noget respons fra alle de rappers som er blevet disset?
2. Er de Crib eller hvad sker der med den blå stil?
Seb-Hey 26-10-2009 kl 16:55
...
0
A har i nogle år sværget til at han er crip og har sågar lade sig tatovere med ik kun et portræt af Al Capone (hva sker der!?) men også forskellige cribs tattoveringer / talkoder. Også går han udelukkende i blåt. Personligt synes jeg det er pænt wack - jeg mener , en lille fisk i en lille bowle som DK går rundt og leger crib/gangsta!?? Han er forresten bydreng inde på staden i forhold til de to andre. Men de pusher og tjener gode penge det kan man ik tage fra dem, de sætter sig bare i en sårbar position ift deres 'arbejde' fordi de absolut insisterer på at få deres 'budskab' eller hvad man vil kalde det out there...
Svederen 26-10-2009 kl 23:02
...
0
MFS ELITEN FOR ALTID!
KEEP IT HARDCORE AND STAY LOYAL!

PEACE 0UT..


ALI MIDANI
Ali Midani 31-10-2009 kl 01:57
...
0
Eliten er en flok tabere, der er for retarderede til at finde ud af det danske samfund. Gangstere i en velfærdsstat - så er man sgu ikke for skarp, haha!
LK 31-10-2009 kl 17:53
...
0
Hvorfor svarer jyderne aldrig? Hørte noget om at L.O.C's 100 var til MFS men den er lavet før mfs, så er det bare mig der er helt tabt bag en lade vogn eller svare de ikk?
condris 02-11-2009 kl 14:49
...
0
Til Jzlimer:
Det er sku da stilet de kan lave alt den kriminalitet, skrive musik om det og stadig ikk blive fanget, respekt for det..

respekt for dem og ligesom "I kommer bare" holder det her også!
condris 02-11-2009 kl 15:00
...
0
MFS rapper ikke for og rappe de rapper om deres liv så folk kan forstå dem så fuck jer bumser der sidder og spiller dumme over jeres computer de det bedste rap du kan finde i danmark alle de andre går pop mfs blir hvor de er
ttup 04-11-2009 kl 12:44
...
0
MFS eliten styre for vildt.,
det helt vildt hvordan de rykker,
Chap 04-12-2009 kl 21:44
...
0
FUCKING bliver så sur når jeg læser alt det her bullshit............
Hvis man er en rigtig hip hop/rap fan vækker musikken noget i en, eller de taler/rapper noget man kan relatere til.
Hvis man høre det "fordi flowet er godt" eller "det lyder sejt" Kan man holde sig til 50cent candy shop.
En del af et nice rap nummer/gruppe er når de har et budskab, og ikke bare penge de vil ha.
Efter deres Diss mod dansk hip hops overklasse kan ingen sige en skid til dem !!!
De er det mest oprindelige dansk rap har set ever!
Så folk kan blive ved med at lukke lort ud, viser bare hvor lidt i FATTER mongoler.
MFS har noget de andre rapper ik har. De er real...
(se det på youtube: MFS Feat streetmass- Ingen opposition/ Hollywood 8210 )
zar0x 09-12-2009 kl 10:44
...
0
Hej alle sammen zar0x er næsten enige i dig, nu har jeg selv pladen og syns sku den er ok ikke det bedste jeg har hørt men ok, jeg elsker og høre dansk rap der ikke er for godt, for så kan man sku altid glive glad den dag de kommer med noget der der mega fedt, og MFS er gode ikke ikke vil jeg sku ikke skrive noget om det er op til en selv.... men syns sku det er sjovt hvordan MFS har fådet folk til og blive glad fort den eller hisse en op, fx bar inde på den her hjemme siden...

så kan man sku noget, også er det måske ikke en dårlig ting at de er kommet frem, se selv Suspekt der var sku også en den der hadet den før de kom rigtig frem...

så ok til jer mennesker der gerne vil blive ved med og skrive om MFS er gode eller ikke værsko, jeg vi gå tilbage til den rap jeg syns er god, og vil kun sige at det er godt for dansk rap når der kommer nogen grupper der sætter gang i lyttren, også selv om de måske kun holder 3 uger...
89HKKS 10-12-2009 kl 21:02
...
0
elendigt!!

man ska vel være decideret umusikalsk for at kunne holde det ud!

flow = lort... tekstunivers = børnhave klasse... hook = en joke??

uhyggeligt dårligt i min optik
frede ballade 12-12-2009 kl 00:36
...
0
HAllo

Hvis de var i stand til selv at skrive deres rim selv, ville det måske være værd at overveje om de havde bare lidt talent..

men det er jo for tydeligt at høre det er Fede Streetmass der har skrevet det hele..

der er da numre på pladen der er ok, men heller ikke mere end det.. Det falder bare til jorden når man ved at det er mass der har skrevet hele lortet..
mandingodogg 15-12-2009 kl 13:49
...
0
MFS er real my ass

de rapper a helvede til og kan ikke skrive rim selv...
hiphopfan 15-12-2009 kl 13:56
...
0
prøv tænk på det fra Troo.L.S side? altså han har hele tiden prøvet og vise det barske gadeliv osv? men det kan L.O.C U$O osv ikk hjælpe ham med fordi de ikk kender noget til det men MFS (Made For Street) lever det liv hver eneste dag? DERFOR hjælper Troo.L.S dem? og A's stemme er jo oss før syg!(:
Lil'M.I.K 19-12-2009 kl 17:02
...
0
Made For Street? troede det var Mother Fucking Staden? men okay.. dem der har brug for at vide det, ved det, resten må gæt sig
SkerDer 02-01-2010 kl 12:28
...
0
Jeg ved ikke om nogen af jer så at mfs + streetmass var med i dr2 serien "manden med de gyldne ører"... personligt synes jeg det er en tand for latterligt. Ikke nok med at de sikkert hele deres liv har kæmpet ihærdigt for at fremstå som hardcore kriminelle - nu lader de som om at de ikke lader som om... på film! - hvis i forstår. Det irriterer mig grænseløst at de ser sig selv som slags ambassadører for christiania når christianas værdier slet ikke hænger sammen med hvad mfs står for. Og hele deres image og attitude og fremtoning er så infantil og helt ærligt - fucking forældet. Gangsta's og coke er so 1991 at det gør helt ondt... og hvad værre er så er der faktisk tumper der køber deres plader og holder gang i bålet! ta' jer nu sammen, det er 2010; tupac døde for 14 år siden! move on!
3 03-01-2010 kl 03:41
...
0
dig der skrev sidst, få dig et fuccin liv.. hva har 2pac med noget som helst at gøre? du er helt blank. rap handler om at udtrykke sig selv. fortælle hva man går i gennem. uanset hva man laver. om man er gangsta eller hva man er.. lidt li som du sidder og skriver her hva du syns om dit og dat. men det du kommer med er bare bullshit..
mista 04-01-2010 kl 03:29
...
0
Jeg synes virkelig at dem der forsvarer MFS virker som nogle små børn der ikke kan tage at folk har andre meninger end dem selv. Det giver mig et endnu dårligere indtryk. Og flot at nogle af dem som forsvarer det her musik giver folk ret i at de ikke kan rappe men også siger det er super awesome musik alligevel? Personligt gider jeg ikke hører på noget som lyder af crap? - Så kan MFS ligeså godt skrive digte, hvis de er gode til at skrive tekster...
Og nu chill alle jer som forsvarer MFS, i er bare med til at give dem et dårligt ry. Og ja ja jeg har forstået at hvis jeg møder dem på gaden ville jeg pisse i bukserne, men derfor må jeg vel stadig gerne sige at deres musik er dårligt? Og nej jeg kan heller ikke selv rappe ligesågodt og ja de fortæller sandheden osv osv osv.
John Rockalot 04-01-2010 kl 12:59
...
0
Mista, helt ærligt, er du måske ikke enig i at hele gangsta attituden og bilerne og stofferne kommer fra et eller andet hollywood/g-funk billede? Af dem som skabte den musik og det indblik i hårdkogte liv (i et land hvor de fattige rent faktisk har det hårdt, i modsætning til her i Danmark) så er mange af originalerne forsvundet fra forsiderne og nogle er endda døde - easy-e og tupac fx. Så hvorfor, spørger jeg, skal det fortsætte? Hvorfor skal man belemres med et livssyn der absolut ikke kan gøre nogen eller noget godt - kun ondt! Du siger, mista, at mfs i deres tekster fortæller om hvad de går igennem? Og med det formoder jeg du mener at de prøver at overleve og at de er ret gode til det (eller et eller andet?) - siden hvornår er det at pushe og løbe fra politiet blevet noget "man går igennem" og absolut skal "fortælle om"? De har jo selv valgt det liv - hvilket er endnu mere trist når man tænker på hvad de liv ellers kunne have blevet til.
3 04-01-2010 kl 14:05
...
0
2pac døde ikk af musikken heller ikk eazy, hvis det er det du mener. kriminellitet vil være her uanset om der blir rappet om det eller ej. og nej, ikk helt enig. der findes ogs kriminelle aktiviter i danmark(og gangstere). det er ikk i samme stil, men tro mig det findes. men du misforstår musik tror jeg. musik behøves ikk nødvendigvis at være om noget godt. og "gangsta rap" bringer ogs noget godt med sig. det holder mange rappere fra at lave alt muligt andet lort og opfordre unge til at gøre det samme. jeg skrev ikk om mfs specifikt, men rap! mfs de rapper om hva de ser og hva der sker i deres liv.(hvilket rap går ud på) nogen vil ku li det andre vil ikk. li som, om man ka li musikken i helhed. det er en smagssag.(jeg tror ikk nogen vil fortælle at du SKAL ku li mfs.) Kort sagt, ka du ikk li deres tekster, syns du det lyder dårligt? ta det af... don't hate, appreciate...
mista 04-01-2010 kl 18:45
...
0
Jeg sagde ikke 2pac og eazy-e døde pga. deres musik; jeg sagde at på trods af at de (originalerne) er døde så bliver den genre, som de skabte ud af nødvendighed, holdt i live af folk, som mfs (kopierne), der BEVIDST vælger at være destruktive. Selvfølgelig er kriminalitet i Danmark, det er der også andre steder hvor rappere er ligeså indbildske. Selv i moderlandet USA er rappere indbildske. Men i forlængelse af hvad LK siger længere oppe så er mfs og lignende grupper og acts ikke ofre i det her samfund. Kriminalitet er jo ikke en sygdom man ligepludselig fanger, det er jo noget man vælger at gøre fordi man er utålmodig i forhold til penge og ja, sikkert også lidt dum. Og forklar mig lige hvordan "gangsta rap" holder unge fra at udøve kriminalitet? Det er jo tydeligt at mfs er et produkt af "gangsta rap"-eraen, for de har jo lyttet til det! Så det giver jo ingen mening? Jeg ved udemærket godt hvad "musik" går ud på, hvorfor tror du jeg er herinde? Så det har ikke noget at gøre om jeg kan li' deres musik eller ej - det er hvad de står for, og det de står for er bullshit; for det BEHØVER ikke at være sådan.

Jeg hater ikke, jeg diskuterer
3 04-01-2010 kl 22:56
...
0
WALLA JEG SYG GANGSTA, EAZY-E TUPAC OG BIGGIE ER MINE GAMLE HOMIEZ!!
ICE CUBE 05-01-2010 kl 10:59
...
0
MFS siger selv at det er for at fortælle de unge hvor hårdt det er at sidde inde og miste familie osv
Så kan slet ikke se hvor folk vil hen med at de opfordre til gangsta liv ??
Det er sku misforstået
pace
bla blaa 06-01-2010 kl 01:11
...
0
li præcis misforstået. det er bare musik ik noget man ska leve sit liv efter. man er dum hvis man gør. og er det okay at rap om et kriminelt liv hvis du bor i usa frem for danmark? du sikkert ogs mod staden ik?
mista 06-01-2010 kl 01:31
...
0
Haha, imod staden... næh! En fristad der trodser alt der ikke giver mening er hellig jord for mig. At tale om misforståelser! Nej jeg siger at visse områder i USA er så ludfattige, så håbløst fortabte at de børn der bliver født dér oftest bliver tvunget ud i kriminalitet (og senere udtrykker sig gennem musik for at få udløb for deres frustrationer) hvorimod der i Danmark slet ikke er så dystert, unge i Danmark vælger kriminalitet fordi gerne vil se hårde ud, for at blive respekteret og for at lave nogle hurtige penge så de ka' drikke og ryge som de vil. Jeg siger ikke folk har det skide godt i Danmark, men du bilder mig ikke ind at mfs eliten laver deres musik for at "informere unge om bagsiden af mønten ved pusherlivet" - så gør de ihvertfald ikke et særligt godt stykke arbejde. Hvis de rent faktisk gjorde dét, så burde singlen jo hedde: "Det Går Ned Af Bakke" og netop handle om bagsiden af mønten ved pusherlivet - ikke forsiden der skinner af guld og lugter af hash. Jeg tror snarere det er dig der misforstår mig - konsekvent.
3 06-01-2010 kl 02:23
...
0
min ven skriv en bog om hvor forkert det er. eller begynd at lave rap der er "der handler om det rigtige" men undskyld jeg spørg hvilken by bor du i?
mista 06-01-2010 kl 13:07
...
0
Det gør jeg måske så :) Jeg bor i København, Nørrebro nærmere bestemt. Har også boet på Christianshavn 2004-09, det er nok mest derfor mfs ikke tiltaler mig. Men hey, tak for diskussion.
3 06-01-2010 kl 21:57
...
0
Er helt enig med 3...
PerESCapist 07-01-2010 kl 11:54
...
0
Det er noget forbandet lort.. ligeglad med om det er historier fra gaden, musikken er stadig noget bræk. Tror de er bedre som pusher end rappere..
johnjohnjohn 10-01-2010 kl 15:42
...
0
spytter bly, får dit hoved til at syde, jeg fra indre kbh, hvor de blir ved med at skyde DJIIIR

MFS MOB HOLD UD
....- 11-01-2010 kl 02:16
...
0
husk på, ikke alting er sort/hvidt. Og lad vær med at sige at alle steder i danmark er det let at vokse op og få et 9-5, for det er det ikk det har jeg papir på.. tænk over det..

"systemet stemplede mig, gaden ægtede mig"
ropatem 09-02-2010 kl 21:51
...
0
Skændsel for hiphop-industrien.

Skændsel for en i forvejen hårdramt branche i DK.

MFS og deres rødder er en gruppe AK81'er, der lider under manglende identitet og ensomhed, der har fået disse små halv-fascistiske gadeknægte sammen.

Deres slæng rummer folk der tilhører den helt ekstreme højrefløj i KBH, derudover godt krydret med rockere og AK81'ere.

Det er fandme besynderligt at støtte op om sådan nogle mennesker.
MaxD 10-02-2010 kl 17:48
...
0
@ropatem

det er der ingen der siger, og jeg ved hvad du mener, for det er ingen jobs og rendestenene bliver større og større - tro mig, det har jeg også papir på! Men pusherliv, vold og ignorance løser ingenting, det er kortsigtet og egoistisk. Det ka' du jo sige dig selv....
3 13-02-2010 kl 14:54
...
0
tror nok de skal blive til noget på trods af deres dårlige flow.. se bare på l ron harald..
mc cool dr fresh 21-02-2010 kl 18:06
...
0
@MaxD

Er det løse rygter eller har du belæg for det du skriver?
grongren 24-02-2010 kl 13:27
...
0
Holder lige kort MFS uden for debatten...
Tror altså ikke man bør underkende at der er gangsters i DK (henvender mig især til 3s indlæg her)
Korrekt at vi ikke har East L.A tilstande (and thank god for that)
Men et menneskes sandhed er i højgrad defineret af hans omgivelser, arv og miljø. Har altid haft en masse venner jeg ville betegne som gangsters.
Ikke fordi de render rundt og skriger O.G konstant, men mennesker der lever af salg af alt fra våben til stoffer. Du ved den type fyre der dukker op ved din dør med bats og guns hvis det virkelig gælder. Min personlige holdning til deres liv er ikke relevant for debatten, men at sige de selv har valgt deres liv er måske liiige sort/hvidt nok.
Ironisk nok er en anden af mine bedste venner betjent og jeg vil egentlig sige at hans valg af karriere er ligeså ufrivilligt som banditternes.
Ja de valgte selv at de ville sælge og han søgte selv ind på politiskolen, men det er ydre omgivelser der motiverere og begrunder for deres valg.
Verden er sgu ikke så simpel at man pludselig vågner op en dag efter at have hørt lidt NWA og tænker: "jeg ville egentlig have været læge, men nu tror jeg sgu jeg sælger våben i stedet".
Nogle af de banditter jeg kender er bare vokset op i en verden hvor det er de valg man kender og så bliver det din sandhed...
Om de er ofre eller ej det er så en helt anden debat, syntes bare det var vigtigt at få ridset virkeligheden lidt bedre op...
Blokken 24-02-2010 kl 19:34
...
0
@MaxD hvad snakker du om?!
A stammer f.eks. fra Iran så du skal nok ikke regne med de lige hører til på den yderste højrefløj, eller blander sig med rocker folk - tværtimod. Samtidig hører de også til ved Københavns nordvest kvarter og Nørrebro. Så mon ikke vi kan udelukke den fantasihistorie du sætter i gang..
LaEme 08-03-2010 kl 15:24
...
0
MFS er det eneste rigtige
Midde 22-03-2010 kl 11:24
...
0
HAH, de er sgu da ikk AK81'er eller rockere.. der er perkere i MFS :)
djiiryeah 28-03-2010 kl 16:37
...
0
de er fra stadem
kasperss 02-04-2010 kl 13:22

Skriv kommentar !!

This content has been locked. You can no longer post any comment.

busy

##bandbase-forside##

 

Lige nu ser du danskrap.dk med browseren : Internet Explorer 6 (IE6).

Du bør opgradere til version 7 af Internet Explorer (IE7)

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.